زیـــرِ نــــور ِمــــاه

زیـــرِ نــــور ِمــــاه

زیـــرِ نــــور ِمــــاه

روز ِ مرگ ِ من!

ملت شهید پرور ایران، با کمال تاسف به استحضار میرساند پرفسور آنوشا نارویی پس از عمری تلاش و جهاد علمی در سن94 سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی که به مادر اختر فیزیک ایران ملقب بود روز گذشته در حوالی ساعت 6 بعد از ظهر در منزل شخصی خود در تهران به دلیل عارضه قلبی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

گفتنیست ایشان تحصیلات خود را در ایران و خارج کشور انجام داده اند و دارای رساله دکتری با موضوع "استفاده های مفید و عملی از سیاهچاله ها"هستند که موجب دریافت جایزه نوبل توسط ایشان گردیده. گفتنی است ایشان پس از فراغت از تحصیل به کشور بازگشتند و از بنیان گذاران دانشکده اخترفیزیک و نجوم دانشگاه تهران و رصد خانه "جمشید کاشانی "بودند.

تشییع پیکر این دانشمند از مقابل رصد خانه آغاز شده و نهایتا به وصیت خودشان جسد در سیستان و بلوچستان به خاک سپرده می شود.
لازم به ذکر است که مراسم با سخنرانی دوست و یار دیرین مرحوم، استاد سیما شیرازی استاد ادبیات و نویسنده و هنرمند  معاصر توام است.
از جانب دانشمند فتنه آتنا.ک نیز از آمریکای جنایتکار پیام تسلیتی فرستاد که با اقدامات روشنگرانه خانواده مرحوم مجال بروز نیافت.
گفتنی است که سایت جادوگران به سرپرستی نوه ی پسر عله پاتر نیز قالب خود را برای 40 روز سیاه پوش کرد.

همچنین دکتر شیرازی نکات جالبی را از زمان تحصیلشان و آشناییشان با مرحوم نارویی بیان داشتند بخشی از سخنان ایشان بدین قرار است:
" آنوشا که من اورا به نام پسر عمه مرحومم انوش صدا میکردم در آغاز از علم گریزان بود و ناباب! و من اورا بدین جایگه معتکف کرده و رهنمای او شدم. او علاقه ای به نجوم نداشت اما با راهنمایی من مادر اختر فیزیک ایران شد!"
همچنین ایشان فرمودند:
-" سخنان من صدق و راست بوده و اگر کسی مخصوصا کریم زاده ی استعمار پرست ادعایی جز این کند کذب محض است." همچنین مرحوم در زندگی خویش هرگز ازدواج نکرد و رصد خانه  و دانشگاه را همسر و دانشجویان را فرزندان خود میدانست.

 

 

خـــبـــرنگار جمهوری ایرانی ِ ایران "سیما شیرازی :دی"

 

+ من واقعا قصد ندارم اون همه عمر کنم! ولی خب خیلی جذاب بود این واقعا! :دی
 

++  عالی بود دختر، عالی! :))

+++
قرار بود به کیانا بگم:
-"اگه غذاتو خوردی، ظرفتو بیار!"

گفتم:

-"اگه ظرفتو خوردی، برو بالا بیار!"


داره زمینو گاز می زنه الان! :|
 

++++ با توجه به خط آخر آیا مرحوم جوجه کشی راه انداخته بوده است؟!

  • دختــرک بـی نـــام و نـــشـــان

نظرات  (۸)

چه ذهن خلاقی!!!...
من خیلی خوشحال می شوم با شما دختر باهوش بلوچ بیشتر آشنا شوم. از شما دعوت می کنم جهت بازدید علمی جند روزی به مریخ تشریف بیاورید تا بیشتر در خدمتتان باشیم.

پاسخ:
تشکرات :))
چشم.. با اولین کوچ پرندگان خدمت خواهیم رسید..^_^
  • ملــ♥ـکه خیــ♥ــال
  • این امیرم مرگ من از خداشه ها!
    گیرم من دلم بخواد بیش از صد سال عمر کنم مشکلیه؟ :|
    پاسخ:
    والا -_- زندگی طولانی و شاد! باتاکید برروی قسمت شاد!

  • گلرت گریندل والد
  • خواستم بگم پس من کو؟! یهو یادم افتاد وقتی تو 94 سالت باشه، من باید صد و خورده ای ساله باشم و اینکه من توی سن سی و چند سالگی پس از ارائه ی خدمات ارزشمندی به جامعه ی ریاضیات دنیا و دریافت مدال فیلدز، جسد مشکوک به خودکُشیم توی خونه پیدا شده...

    +منم دوس دارم یکی از اینا بنویسم!
    پاسخ:
    اینو بانو ایرما واسم نوشته :دی خودم واسه خودم ننوشتم :دی
    دوباره تاکید می کنم من قصد ندارم این همه عمر کنم :دی
    از اون مشکوک به خودکشی هم خوشم اومد :-" من دوست دارم نصفه شب سه فروردین چهل سالگیم بمیرم:دی انصافا خیلی باحال میشه!

    اصن از طرز مردنت خوشم اومد آقا :دی
    یواش یواش باید به رها عادت کنی:|
    فقد چند نفرن که منو آتنا صدا میزنن عاخه:|
    بگذریم.. فامیلی من؟ بی ادب:| این سکرته:دی
    +عاقا اصن با هم میمیریم! نه که میخوایم باهم بریم یه کشور دیگه، بعد با هم یه خونه میگیریم، بعد یه شب میخوابیم صبح بر اثر گازگرفتگی بیدار نمیشیم، خوبه؟:دی
    +گاز گرفتگی خیلی بی کلاسه البته، ترور شیم بهتره:دی
    پاسخ:
    منم از اون چند نفرم! :-/ بهت گفتم چه حسی نسبت به اسم دوم و اینا دارم.. وقتی آدم اسمی به این خفنی داره -_-
    البــته رها هم قشنگه... :-؟
    آتنای رهاوار... :دی
    همون معجزه خوبه عاقا!^_^
    فامیلی تو سکرته؟ :دی
    واقعنی؟ :دی

    + تو تظاهرات بمیریم ^_^ لطفا!
    ++ ترور بشیم هم خوبه ^_^ چه خفن! خون پاشیده رو دیوار! واو! :دی
    +++ من تا الان داشتم فک می کردم چه موجودی می تونه با گاز باعث مرگ بشه، همین الان دوزاریم افتاد! -_- اون یکی گاز گرفتگی نه این! :دی
    گمشووووووووووو! 

    تصحیح میکنم: گم و خفه شو!
    تو بووووووق میخوری زودتر از من بمیری:|
    بعدم، ینی تو نمیای پیش من؟:دی
    پاسخ:
    فـــک کن من یک درصد ایران بمونم! :دی
    + من زودتر از تو می میرم :-"
    ++ انصافا باحال نوشته بود :دی کریم زاده استعمار پرست :همر
    ملکه جان،دقت داشته باش که وقتی آنوشا 94ساله باشه تو سال ها از مرگت میگذره!
    پاسخ:
    یه زبونم لالی، خدا نکنه ای، چیزی :دی
  • ملــ♥ـکه خیــ♥ــال
  • پ من کدوم جهنمی بودم؟
    پاسخ:
    نویسنده متن بیا پاسخگو باش :|
    عجب!
    حیلی دوست دارم با نویسنده این متن آشنا شم،متن جالبی نوشته احتمالا روزنامه نگاره!
    و نویسنده پیام های تسلیت و شادباش!

    خلاصه اینکه مارو با هم آشنا کن.
    پاسخ:
    الکی مثلا تو نمی شناسیش دیگه :دی
    اهم... ایرما جان شمارو با نویسنده متن آشنا می کنم، نظر بعدی نه نظر بعد تریه! :دی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی