زیـــرِ نــــور ِمــــاه

زیـــرِ نــــور ِمــــاه

زیـــرِ نــــور ِمــــاه

می گفت این شب ها خاطره سازند، خاطره ساختیم. نه چندان باب میلش!

بغض کرده بودم. صدایم می لرزید. گفتم:

- من باید برم بیرون.. دارم خفه میشم.. نمی تونم دیگه!

چرا نمی فهمید نمی توانم تا نه شب زیر ِ سقف بمانم..؟ چرا درک نمی کرد نمی توانم وقتی ماه ِ سرخ رنگ تهران می درخشد بنشنم و از زیر سقف های کوتاه صرفا تصورش کنم..؟

چرا نمی فهمید هر چه قدر هم خیال ِ من به دوردست ها برسد، هر چه قدر آزاد باشد، دیوار ها زجرش می دهند..؟

می گفت:

- نمیشه. تاریکه. اون بیرون خبری نیست.

- مگه قبل از این خبری بود؟ فقط یه نگاه به آسمون.. فقط یه نفس..

و هی می گفت نه.. هی می گفت تو که یک روز در میان مریضی حتما به خاطر همین است دیگر، می روی در بالکن و روی پشت بام. مریض می شوی. سر ِ امتحان ها حالت بد می شود. غیبت می کنی. از درس ها جا می مانی. ببین حالا رنگت پریده. ببین لب هایت چه رنگ باخته ؛ چشمانت چه سرخ شده. برو بنشین سر کلاس، تا زنگ بخورد. برو بنشین.. برو درس بخوان! درس بخوان.

بروم بنشینم در آن کلاس بی پنجره و درس بخوانم. درست می گفت. مگر اصلا اهمیت دارد جان دادن دختری زیر خروار ها جزوه درسی و سقف هایی که هر لحظه روی سرش خراب می شوند؟

آمدم که بروم، یک جایی یک پنجره پیدا کنم برای فرار که ناگهان یک نفر با خنده های زیبا دستم را کشید. می پرسید کجا می بریش؟ بی آنکه پشت سرش را نگاه کند حین دویدن فریاد زد:

- می برمش هوا بخوره! ماه زده داره خفه می شه!

و قهقهه های من با برخورد باد ِ یخ ِشبانه به صورتم. قهقهه هایی ظالمانه حتی به خاطر ِ آن لب های نازکی که پشت ِ سرم روی هم فشرده می شدند! قهقهه به قهوه ای که در دستانم گذاشتند و یک شب بی خیال قوانینـمان.. قوانینشان..

راستش را بخواهید، به این دختر ِ خوش خنده دو بال بدهکارم! دو نفس ِ آلوده و چند دقیقه پرواز تا ماه!

  • دختــرک بـی نـــام و نـــشـــان

نظرات  (۱)

دیوار 
سد تمام مهربانیهاست 
بیزارم از دیوار 
دیوار را بردار 

ببین هوای وبلاگتو دارم :))
پاسخ:
دمت گرررم ^^
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی