زیـــرِ نــــور ِمــــاه

زیـــرِ نــــور ِمــــاه

زیـــرِ نــــور ِمــــاه

مـوسیـو خـرس ِ قـطبی

می خواهم برم ثبت احوال،

شناسنامه ام را روی میز بکوبم و داد بزنم:

-این چه وضعیتی است؟ شــرم نمی کنید؟

 

بعد که آن ها رنگشان پرید در برابر فریاد های من،

بـعد که دو سه نفر آمدند ببینند چه شده

کـه این دخترک ِ بدلباس ِ عصبانی چه میخواهد
من،

از کیفم شناسنامه ی دیگری را بیرون آورم

روی میز بیاندازمش و بگویم:

- این چه طرح ِ مضحکی است برای شناسنامه؟
چرا جایش در شناسنامه من خالی است؟
چرا نامش در شناسنامه ام نیست؟

 

 

آن ها گیج شوند. متحیر شوند.
غلغله ای میان جمع بیفتد.
بپرسند،
منظورم چیست؟ طرح شناسنامه سالیان سال است، اینگونه مانده...

و من بــا اخمی در ابروانم که زخمم را معلوم می کند،
با چشمان ِ هار و درنده ای وحشی،

بتوپم:

-من باید در شناسنامه او باشم... من خواهرش هستم...!

 

 

آن ها پس از مکثی،
بیایند توضیح دهند،
خواهر و برادر را که در شناسنامه معلوم نمی کنند،

گویی با آدم ِ زبان نفهمی طرف اند،

بگویند:

-مادر و پدر که یکی است، واضح است دیگر...

 

 

-آخر مادر پدر هایمان یکی نیستند که!

 

 

و در جواب نگاه های مبهوت،
غرقه در سکوت ناشی از حیرت زندگیشان،

ادامه دهم:

-شاید از یک خون نباشیم...
شاید مادر پدرهایمان یکی نباشند...
ولی به قداست ماه قسم، من خواهرش هستم!

 

صدای اعتراضی از آن پشت در جمع بلند شود و من توجهی نکنم.

-خواهرانه... با تمام وجود دوستش دارم!

فراموشش نمی کنم،

اما چه تضمینی هست،
که فردا،
در دعوا،
نگوید دیگر مرا نمی شناسد؟
نگوید خواهری به این نام ندارد؟

 

-برو بابا!

 

آنوقت من ادامه می دهم.

-نامردی است...
فردا که ازدواج کرد چه پس؟

دیگر هیچ "ما"یی وجود نخواهد داشت...

آنقدر درگیر زندگی مشترکش می شود،

که برادر خونی  ِخود را از یاد می برد...

چه رِسد به من...

کتاب اجتماعی می گفت،

هنگامی که وجه اشتراکی نباشد،

هیچ گروهی پیدا نخواهد شد!

 

 

-خانوم، بفرمایید بیرون! مردم منتظرن!

 


-نامش را بزنید این جا،

نگاه کنید...

درست همین جا!

بگذارید وجه اشتراکی به یادگار بماند...

بگذارید من، تنها خواهرش باشم...

بگذارید به شریک زندگیش،

در جواب این که چرا، آنقدر به پایش می پیچم
با غرور بگویم خواهرش هستم...

با مدرک!

 

 

- بله... لطفا! این خانوم، مثل این که حالشون خوب نیست!

 

 

-التماس می کنم...

فردا اگر از دست دادمش...

تقصیر شما است،
که نکردید، به سادگی،

نامم را در شناسنامه اش بگذارید...

به پای شما است...

به پای شما است...

 

 

پاره ای از تفکرات حول یک موسیو خرس ِ قطبی ِ دوست داشتنی با کراوات، روی دیوار

  • دختــرک بـی نـــام و نـــشـــان

داداشی

رفاقت

نظرات  (۶)

  • یه سمورک سکته ای
  • بع بع بسیار زیبا بسیار زیبا ...

    فقط یه مشکلی هست...

    ما اگه بریم ثبت  مردم دیددنه می شن تا بنویسن :

    سمورک سکته ای ---> خواهران: جناب بز ماهی، جناب گار، جناب زرافه ی دو رگه دایناسوری خال خال پشمی

    :دی

    پاسخ:
    ســــــــــمــــــــــورم! ^__________^
    سکته ای چش رنگی ِ دیوونه ی من! ^_______________^
    گـــــاو ِ نر :دی دقت کن :دی
    +زرافه ی دورگه دایناسوری ِ خال خال پشمی جهش یافته :-"

    ++من بز ماهی بودما... من بع بع می کنم.. :دی تو برو صدا سمور در بیار :دی صدای منو ندزد :دی
    چه قشنگ!
    پاسخ:
    با تشکرات :)

  • منا مهدیزاده
  • :)))
    دخترکه دیوانه ... ;)
    این دوستی های صمیمی خیلی بیشتر از خواهر و برادر های خونی می مونن ... نگران نباش ! : )

    پاسخ:
    :D
    دیوانه ایم دیگر چه می شود کرد ^.^
    خداروشکر!
    چون من این بشرو اصلا دوست ندارم از دست بدم! :)
  • علیرضا عسگرپور
  • خب خب.

    اشکمان داشت سرازیر می‌شد اما جلوی خویش گرفتیم.

    واقعا ممنون خواهرکم. امیدوارم هیچوقت هیچوقت جدا نشیم. منم داداش بد بودن رو ترک کنم :-" دوست داریم به هر حال سیس:*

    پ.ن: اون خرسه زیاد خوب نشده :/ کلش بد در اومد :/
    پاسخ:
    دوسِت دارم داداشم ^.^
    به خِرس ِ من توهین نکنا!:-w
    خیلی هم خوبه! بَدَم باشه، خرس بعدیو که کشیدی جبران می کنی!:-"
    اونوقت من میذارمش کنار این خرسه ^.^

    خـرس.. خـرس.. ^.^ کلی خـرس ^.^
    دخترک
    من شخصا عاشق این کامنت بالایی می باشم😂😂😂
    بسی زیبا نوشته ی محترم!

    پاسخ:
    :دی
    والا!

    با تشکرات بانو ^.^
    چشاتون قشنگ می بینه.. ما که کنار آپای شما حرفی برا گفتن نداریم :P

    سلام وبلاگ خوبی داری

    میخوای از وبلاگت پول در بیاری؟

    یک راه ساده سراغ دارم که درآمد بی دردسر برات داره

    کافیه که به وب سایت ما بیای و ثبت نام کنی

    بعد کد تبلیغات محصولات را در وبلاگ خودت قرار بدی

    با فروش هر محصول پورسانت دریافت کنی

    به همین سادگی

    کد تبلیغات "پست ثابت" در بالای وبلاگ بهترین نتیجه رو میده

    پاسخ:
    جانم!
    برو بیرون عزیز دلم...
    ما و چه به پول دراوردن؟ :|
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی